Pressemeddelelse, bragt i Sorø avis, Dagbladet og Sjællands Tidende ultimo juli 2010

Sorø Roklub er meget alsidig.
Kaproningsafdelingen gør sig på lokale, nationale og internationale baner, hvor mange sejre hentes hjem.
Motionsafdelinge er knap så omtalt, men også dér sker mange aktiviteter.
Morgenroerne træner året igennem og der har været tilgang af medlemmer den seneste tid. Denne sommer afvikles træningsophold for morgenroerne i det skønne område ved Silkeborgsøerne 29. juli-1.august.
Gruppen indkvarterer sig i FDF-center Sletten, hvor 2 hytter i området Bøgebjerg vil danne ramme om opholdet. Man kan godt sige, at der er tale om en slags Robin Hood-lejr hvor bueskydning vil være på programmet og madlavning vil foregå ved hjælp af gammeldags brændekomfur. Centeret er veludstyret med kanoer og kajakker, som morgenroerne vil træne flittigt i på den nærliggende Julsø. Men samtidig vil opholdet også give mulighed for indslag af mere kulturelt islæt, da man planlægger besøge på Jorn-museet, det nyindrettede museum på "Silkeborg Bad" samt Træskomuseet.
Sydbank, Sorø Afd., har beredvillige sponseret smarte rotrøjer til hele holdet, således at roerne kan præsentere sig på smukkeste måde, når de indtager det jyske naturområde, hvor "Danmarks smukkeste festival" jo iøvrigt afholdes kort tid efter.