Lørdag den 19. juli 2003 satte 7 morgenroere kursen mod København for at afprøve farvandet i Københavns Havn. SAS-roklub havde inviteret os, og i første omgang havde vi påtænkt at afprøve klubbens flotte otter. Men efter nærmere drøftelse blev vi enige om at vente med det til en anden gang, og i stedet bemande 2 4-åres inriggere, da SAS-roklub assisterede med 2 erfarne roere og Frede havde sat en kvindelig medarbejder til at skaffe yderligere en erfaren roer til turen.

Første etape gik gennem de københavnske kanale og ud til området på bagsiden af Holmen, hvor vi styrkede os med en enkelt pilsner. Derefter tilbage gennem Christianshavns kanaler. En rotur på ca. 10 km. Efterfølgende blev der stillet an til fortræffelig skafning i det frie med udsigt over havneløbet. Først på eftermiddagen vendte vi igen næsen mod Sorø - fuld af gode, nye indtryk.

Unge hjælper ældre

Så gælder det om at ramme sædet

En sidste nødvendig instruktion før afgang

Marmorbroen fik ikke en skramme!