Pressemeddelelse

Tidligt torsdag d. 3 juni samles en en gruppe morgenroere i Sorø Roklub for at påbegynde en grundig tilrettelagt rejse til Grønland. Gennem nogle år har man arbejdet med ideen om at tage til Søndre Strømfjord, hvor der i en roklub ligger nogle både, som trænger til at blive afprøvet i de grønlandske farvande. Der er tale om en klub, som SAS i sin tid drev - i samarbejde med den roklub som SAS fortsat har i Københavns Havn. Men efter at Air Greenland har overtaget beflyvningen af Grønland, har man måttet overdrage den grønlandske roklub til en selvejende interesseorganisation, og nu tager Sorø-roerne altså op og afprøver materiellet på en sø, som ligger tæt ved lufthavnen. Efter de seneste meldinger man har modtaget, skulle søen være isfri - i hvert fald nogle meter ud.
Udover roture har man selvfølgelig også planlagt tur til indlandsisen, fotosafari (moskusokser samt grønlandsk natur, flora og fauna) og i det hele taget at få førstehåndsindtryk at det pragtfulde landskab i midnatsolens skær.
I Sorø Roklub er vi spændt på at høre om kammeraternes oplevelser, når de igen tirsdag morgen vil slutte sig til de øvrige morgenroeres selskab

Nyeste kort over området

Et syn, som vil møde ekspeditionsdeltagerne